Najlepszy ranking produktów
Jaki produkt kupić?
Który jest najlepszy?
Jaki kupić
Wybierz
parametry

Sprawdź
opinie

Sprawdź
ranking
popularności

Wybierz
najlepszą
ofertę
KUPUJ! Najlepsza cena
Jak powinien być oświetlony rower poruszający się po drodze

Zobacz nasz RANKING produktów dla tej kategorii

Jak powinien być oświetlony rower poruszający się po drodze

Obowiązkiem każdego rowerzysty jest wyposażenie roweru, w niezbędne dla bezpiecznego poruszania się, oświetlenie rowerowe. Zgodnie z prawem rower powinien posiadać:

a) światło barwy białej (lub żółtej selektywnej) z przodu;
b) światło pozycyjne barwy czerwonej z tyłu (może być migające);
c) światło odblaskowe barwy czerwonej z tyłu (w kształcie innym niż trójkątne).

Zarówno w dzień, jak i w nocy rowerzysta powinien być widoczny z odległości minimum 150 metrów. Możliwość tą stwarzają różnego rodzaju lampki rowerowe, dostępne na rynku.

Koszt ledowej lampki przedniej wynosi w granicach 15-30 złotych. Oczywiście, posiadanie dodatkowych funkcji, jak na przykład mruganie długie czy system łatwego montażu może wiązać się z dodatkowymi kosztami.

Światło odblaskowe często stanowi element wyposażenia roweru. Zanim wybierzemy się na wycieczkę rowerową po zachodzie słońca czy w brzydki, ponury dzień musimy się wyposażyć również w światło pozycyjne tylne. Jest to wydatek podobny do zakupy przedniego oświetlenia roweru. Światło pozycyjne może mieć charakter migający, w celu łatwiejszego zauważenia rowerzysty po zmroku przez kierowców jadących za rowerem.

Jak więc łatwo zauważyć, wyposażenie roweru w niezbędne elementy oświetleniowe nie stanowi ogromnego uszczuplenia naszego budżetu. Koszt kilkudziesięciu złotych może okazać się wydatkiem na miarę naszego życia. Sam obowiązek oświetlenia roweru często nie przemawia do rowerzystów. Twierdzą, że nie potrzebują oświetlenia, bo nie jeżdżą wieczorami rowerem, a co jeżeli taka konieczność zaistnieje. Jazda po zmroku rowerem bez oświetlenia to jak igranie z życiem. Jesteśmy niewidoczni przez otoczenie, co stanowi potencjalne ryzyko śmierci.

Jeżeli oświetlenie rowerowe ma powodować widoczność rowerzysty minimum z odległości 150 metrów, to kierowca auta może bezpiecznie zareagować na przeszkodę na drodze. Tymczasem nieoświetlony rower w nocy widzimy już na wysokości maski, co daje kierowcy około sekundy na podjęcie działania, które w dużej mierze przypadków okazuje się tragiczne w skutkach. Poruszanie się nocą bez oświetlenia rowerowego jest, więc, skrajnie nieodpowiedzialne.

Zobacz nasz RANKING produktów dla tej kategorii